»

Sabtu, Jun 23, 2012

sampai satu masa, aku terfikir...


sampai satu masa,
aku terfikir...
sudah tiada masa untuk dihabiskan untuk memanjakan diri sendiri.
masa yang ada cukup sekadar merehatkan diri dari sibuknya urusan dunia.
mujur hati masih sedar, "peruntukkan masa untuk urusan dengan Tuhan mu".

sampai satu masa,
aku terfikir...
sudah tiada duit untuk dibelanjakan untuk kesenangan sendiri.
yang tinggal sekadar cukup untuk mengisi perut siang malam.
semua kerana tanggungjawab yang terpikul.
mujur hati masih sedar, "sekurangnya aku masih ada duit untuk hidup"


sampai satu masa,
aku terfikir...

sudah tiada seronoknya bekerja bagai nak gila.
Please care me as a person, not as robot!
mujur hati masih sedar, "ikhlaskan hati mencari rezeki, sekurangnya aku masih punya pekerjaan"

sampai satu masa,
aku terfikir...
kadang aku mudah lupa,
suka merungut,
seolah tidak bersyukur untuk setiap nikmat yang Dia beri.
mujur hati masih lagi sedar, "teruskan audit & muhasabah diri, lakukanlah perubahan demi kebaikan".






moga dipermudahkan semua urusan..
amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan