»

Khamis, Oktober 07, 2010

Yang terbaik, terindah dan tercantik..

Setiap hari, kita mungkin bertemu dengan orang yang berbeza.
Pandang ke kanan, toleh ke kiri, pandang di hadapan, menoleh ke belakang..mungkin ada seseorang yang menarik perhatian kita, menjentik perasaan kita.
Kita mula membandingkan dengan apa yang kita miliki.
"Ah..luarannya lebih elok, lebih indah dari apa yang aku ada sekarang. Kalaulah aku dapat memiliki seperti itu, bahagianya aku".


couple bear comey
Macam couple bear comel nie, sekali pandang terus berkenan dan rasa nak rembat beli je.


Dan ada kalanya,
kita tertarik dengan sesuatu yang sudah menjadi milik orang lain.
Dalam hati kita.."Ah, kalaulah apa yang aku miliki sekarang seindah, sebaik dan secantik yang dia miliki, alangkah untungnya aku."
Perasaan yang tidak menghargai dan tidak bersyukur
membuatkan kita buta dalam menilai
keindahan, kebaikan dan kecantikan seseorang yang hadir dalam hidup kita sekarang.


amsyar punye
Macam aku berkenan kat lebah comel dengan cik kura2 kepunyaan amsyar nie.
Rasa macam nak jugak walaupun aku dah besar..kuikui :p


Itu realitinya bukan?
Kita lebih tertarik dengan sesuatu yang kita jumpa dan pandang setiap hari.
Kita lebih suka memuji sesuatu yang lebih indah, lebih baik, lebih cantik
dan lebih segala-galanya dari apa yang kita miliki saat ini.
Kita lebih tertarik dengan apa yang bukan milik kita.
Kita suka membandingkan kelebihan sesuatu yang kita pandang
dengan kekurangan sesuatu yang menjadi milik kita.
Kita tidak menghargai apa yang kita miliki saat ini.
Kita tidak bersyukur dengan apa yang diberiNya.


Kesayangan aku=P
Tanpa kita sedar hakikat sebenar.
Apa yang kita miliki pada saat ini..itulah yang terindah untuk kita.
Yang terbaik dalam hidup kita.
Yang tercantik di hati dan mata kita.
Yang patut kita bersyukur kerana memilikinya.
Yang patut kita menghargainya.


Nota takde kaki:
hargailah apa yang kita miliki pada saat ini. itu yang terbaik, terindah dan tercantik untuk kita pada saat ini dan insyaallah selamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan