»

Ahad, November 14, 2010

Buku | Agenda Yahudi Menakluk Dunia [2]

Ok...ini adalah entri sambungan ye. Walaupun bosan tetap nak sambung entri, boleh?

Dalam kelas hari ni, kita akan sambung BAB 6 iaitu Protokol Yahudi. Murid2 semua pernah dengar pasal protokol yahudi tak? "Takkkkk!!!". Ok, kalau tak pernah meh kita sama2 baca start dari muka surat 123 sampai habis ye. *Wahaha...bajet cikgu ke hape nie? Adoyai...selingan semata*.

-Serius-

*Protokol yahudi berasal dalam bahasa hebrew dan diterbitkan dalam bahasa inggeris hasil terjemahan Victor E. Marsden. Protokol ini bermaksud 'mesyuarat' yang merujuk kepada Mesyuarat Tokoh Zionis atau The Elders of Zion (1896) di Basle, Switzerland. Protokol ni dimuatkan dalam buku International Jew hasil Sir Henry Ford. Oleh sebab protokolnya banyak dan tersangatlah panjang meleret-meleret diorang punya perancangan dan perbincangan, maka penulis buku ni dah pun ringkaskan.

*Sekadar berkongsi 12 dari 24 protokol dan antara perbincangan yang disentuh mengikut protokol.

[Protokol 1]
-Emas
-Paksaan adalah kebenaran

"Kuasa kita dalam keadaan sekarang sama sekali tidak boleh diperlihatkan. Ia terus dalam keadaan demikian sehingga sampai ketikanya apabila ia menjadi cukup teguh dan tidak boleh dipandang remeh."

-Kita adalah pemerintah agung

"Perhatikan orang yang minum arak, mereka terus dikelirukan oleh alkohol. Mereka menggunakan alasan bagi menikmatinya secara melampau atas nama kebebasan. Kita sama sekali tidak boleh mengikut jejak ini."

-Kebebasan dihapuskan

[Protokol 2]
-Kerosakan bidang pendidikan

"Jangan sekali-kali kita terfikir kenyataan ini adalah omong kosong semata-mata. Fikirkan dengan teliti kejayaan yang kita capai daripada teori Darwin, Marxis dan yang lain-lain. Apa yang penting bagi orang yahudi adalah kesan kecelaruan yang dibawa oleh teori-teori ini terhadap minda orang bukan yahudi".


[Protokol 3]
"Kini, saya berani memberitahu anda matlamat kita kian hampir tercapai. Lambang ular yang menjadi simbol kita, semakin meluaskan belitannya dan mengukuhkan cengkaman."

-Kemisikinan sebagai senjata

-Yahudi terselamat

".......kita menjadi kuasa yang berakar umbi di peringkat antarabangsa yang tidak dapat dilihat atau dikesan oleh sesiapa."

[Protokol 4]
-Semua agama dimusnahkan

"Ini adalah sebab utama mengapa kita perlu merosakkan semua kepercayaan, mencarikkan prinsip ketuhanan orang bukan yahudi. Ia meliputi segenap aspek kepercayaan dan sudut kerohanian. Lalu, meletakkan segalanya dalam bentuk kiraan atau fizikal yang boleh dilihat dan bersifat kebendaan."

[Protokol 5]
-Monopoli modal
-Menguasai orang ramai

"...kita perlu menjuruskan pendidikan golongan bukan yahudi ini ke arah suatu keadaan yang lemah. Ini menyebabkan apabila mereka diminta mengusahakan sesuatu perkara, mereka tidak mampu melaksanakannya."

[Protokol 6]
-Kita perhambakan orang bukan yahudi

"Bagi menjerumuskan orang bukan yahudi lebih jauh ke jurang kemusnahan, kita membantu sebahagian kecil daripada mereka hidup mewah berasaskan perdagangan spekulasi dan sikap tamak itu menelan segalanya selepas itu."

[Protokol 7]
-Perang dunia

"Bagi memastikan kejayaan, kita perlu menggunakan tipu helah dan mengusai perbincangan dan perjanjian....kita perlu menggunakan taktik yang bercanggah sama sekali dan berpura-pura jujur serta ikhlas."

[Protokol 8]
"Orang bukan yahudi kekal sebagai pembantu pentadbiran yang taat."

[Protokol 9]
-Kerajaan agung yahudi

"Kita memerintah tanpa paksaan, berasaskan kuasa yang kita miliki. Dan senjata di dalam tangan kita adalah cita-cita yang tiada sempadan, ketamakan yang membakar, dendam kesumat, kebencian dan niat jahat."

"Kita berjaya memperbodoh dan merosakkan golongan muda bukan yahudi dengan menenggelamkan mereka di dalam pelbagai prinsip dan teori yang sememangnya kita ketahui oleh kita sebagai dusta dan palsu yang disuburkan dan disebarkan ke dalam minda mereka."

[Protokol 10]
-Matlamat kita adalah menguasai dunia

" Apabila kita berjaya merampas kuasa, kita berkata kepada rakyat, "Segalanya berjalan tidak seperti dirancang......"

-Racun liberalisasi
-Lantikan presiden

[Protokol 11]
"Daripada asas teguh yang kita bina, kini tidak banyak lagi yang perlu kita lakukan, melainkan beberapa langkah mudah peringkat akhir begi melengkapkan usaha itu"

[Protokol 12]
-Kebebasan akhbar dimusnahkan

"....Di bawah seliaan sebuah pusat akhbar, kita mengadakan konvensyen dunia akhbar di mana agen-agen kita mengeluarkan amanat rahsia melalui isyarat tertentu tanpa mengeluarkan sebarang perintah atau petunjuk yang jelas."

-Hanya cerita bohong disiarkan

"Kaedah seperti ini, adalah pendekatan terbaik bagi menarik perhatian dan keyakinan orang ramai terhadap kerajaan kita".


**********
Nota takde kaki: Lagi 12 protokol sambung lain boleh kan?


*Dipetik dari "Agenda Yahudi Menakluk Dunia" oleh Sabaruddin Hussein (2010)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan