»

Selasa, April 12, 2011

Duet Jejaka Lidi & Gadis Lidi | episod 2



---> sambungan dari episod 1


"dengar ye JL"
"cepatlah GL, ketidaksabaran melanda JL"
"lagu ni balasan pada lagu JL nyanyikan untuk GL tadi"
"aik, macam berbalas pantun pulak?". seloroh jejaka lidi.


gadis lidi berjalan perlahan meninggalkan jejaka lidi. kakinya perlahan menuju ke tempat jatuhnya pandangan matanya. gadis lidi melontarkan senyuman manis lalu..





jejaka lidi terdiam sejenak.
jejaka lidi memahami maksud tersirat gadis lidi disebalik nyanyian lagu tersebut.


suasana kembali sepi....seketika.


"JL faham..ayat cinta sesakti, sejiwang mana pun kalau tidak dibuktikan takde gunanya. Kan?"
gadis lidi melontarkan senyuman.

"cuba GL pejam mata, apa yang GL dapat rasakan sekarang?"
gadis lidi memejamkan matanya. sungguh terasa aura itu.






"GL dapat rasa sesuatu?"
"Sesuatu. Ada dalam hati, terlalu terasa auranya". gadis lidi senyum.
"Sesuatu yang sukar dimengerti dan difahami oleh hati tapi dapat dirasa auranya. Betul kan?".


jejaka lidi dan gadis lidi masing2 tersenyum. kemudian serentak mereka bersuara "kita sambung duet jom!".


























----> episod akhir duet JL & GL bersambung ^__^


Nota takde kaki: Harap boleh tunggu lagi tuk episod akhir. Kalau awak dan awak rajin, cuba teka lagu apa bakal JL dan GL duetkan. Ceh...nak sambung lagi tuh ;p


17 ulasan:

  1. @azziantie : sabar2...tggu next post ye ;)

    @zures : mekasih!! :D

    BalasPadam
  2. huhu comel jek.. request lagu kalau cinta ekeke :D

    BalasPadam
  3. @ tengku puteri : mekasih! ;)

    @ aziantie : wahaha...lagu jiwang tuh :p

    @ dayah : mekasih! wahaha...request ye. tguuu... :D

    BalasPadam
  4. ehehehe wlaupun xbce part1..cite die menarik..comel je drawing tu..

    BalasPadam
  5. lagu r0ssa --- ku menunggu
    hahha kena ke dgn pl0t nyaa?? ^_~ hihi

    BalasPadam
  6. mama dtg sini lagi.dalam (d.a.p) ek...ehem...ehem

    BalasPadam
  7. Rase macam baca komik bersiri plak.hehehe.
    tapi kaedah online la kan?tanpa perlu nak selak helaian kertas.

    jemput terjah new entry

    1) (>.<) Fenat..Tapi, Dpt Berita Gembira (>.<)

    2) (>.<) Untukmu (>.<)

    BalasPadam
  8. @ syufa : terima kasih! :)

    @ miss meen : minat lagu tu ey? hoho..tggu next episode :p

    @ mama : ehem2 jgk...:)

    @ encik suami : komik pendek je ni..ngee :)

    BalasPadam
  9. huurm..nyanyi lagu dlm iklan cornetto?btol x?hoho http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

    BalasPadam
  10. ngee~ tak tahu lah nak teka lagu apa..hehe
    tapi yang penting suka part rasa apa dalam hati..
    sukar dimengerti kan? whaa~ saya pula terasa kekeke~

    teringin jugak, wahaha =D

    BalasPadam
  11. @ ifa : :D

    @ dedet : ecece...macam hati dedet tgh berbunga2 je ni :p

    @ sengat : comel, tp jgn sengat diorg :D

    BalasPadam
  12. eheeee..bestt laaa...suke3 :)

    BalasPadam