»

Jumaat, Ogos 06, 2010

Barney dalam kenangan

Sedih.
Walaupun takut kucing, tapi saya suka tengok kucing.
Kucing binatang yang comel...dan manja, terutamanya anak kucing...tersangatlah comel.
Bila tengok kucing2 amal, lagi geram tengok. Sangat comel.
Tapi saya tetap takut, sebab masih ingat teruknya kena gigit kucing dulu.
Dan saya tak mampu nak main2 dengan kucing,
Sebab saya alah dengan bulu kucing.

Barney..
Sedih bila tahu dia dah takde.
Walaupun bukan tuan punya Barney,
Walaupun pernah jumpa Barney kejap je masa dia masih kat umah amal,
Tapi rasa sedih jugak,
Sebab tiap kali saya dengan dia "calling2", masa Barney masih di Shah Alam dulu...
mesti Barney termasuk dalam topik kami.
cerita tentang Barney yang suka naik turun tangga,
cerita tentang Barney mahu terkam kepala
Tak pun saya akan tanya "Apa Barney buat?"
Ataupun tiba2 "Kejap, Barney kacau"
dan macam2 lagi...

Dan petang semalam,
itu kali terakhir kami bercakap tentang Barney.......





~Gambar dari fb Barney~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan